{$common.contactHotlinesText}
    sähköposti: info@jeremias.fi

Jeremias Group Tiedote Sodasta Ukrainassa

09.03.2022

Olemme pahoillamme ja syvästi järkyttyneitä Venäjän invaasiosta Ukrainaan ja Venäjän hallituksen tuhoisasta hyökkäyksestä ihmisoikeuksia ja demokraattisia arvoja vastaan. Ajatuksissamme ovat kaikki Ukrainassa olevat ihmiset, joihin hyökkäys on vaikuttanut tai jotka pakenevat parhaillaan.

Sosiaalinen vastuu

Koska solidaarisuus ja myötätunto eivät ole meille perheyrityksenä vain tyhjiä lauseita, haluamme tarjota näille sodasta kärsiville ihmisille nopeasti tarvittavaa apua heidän akuutissa hädässään ja olemme antaneet välittömästi 50 000 euron lahjoituksen eri avustus­järjestöjen välityksellä.

Lisäksi tuemme yhdessä työntekijöidemme kanssa alueellisia keräyskampanjoita ukrainalaisille pakolaisille, jotka ovat sijoitettuna puolalaisissa majoitustiloissa huolehtimalla avustustarvikkeiden kuljetuksesta vastaanottoasemille yrityksemme Saksan ja Puolan tehtaidemme kuorma-autoilla.

Toimitukset Venäjälle keskeytetty

Hyökkäysten seurauksena keskeytimme vientitoimitukset Venäjälle ja Valko-Venäjälle. Paikallinen venäläinen tiimimme jatkaa työskentelyä Venäjällä itsenäisesti niin pitkälle kuin mahdollista, mutta emme toimita Venäjällä viranomais-, hallitus- tai sotilaallisia tilauksia ja projekteja. Tämä päätettiin jo Venäjän hyökkäyksen ensimmäisenä päivänä yhdessä paikallisyhtiön venäläisen johdon kanssa.

Toivomme ja rukoilemme, että diplomatia ja rauha voittavat jälleen ja väkivaltaisuus Ukrainassa loppuu pian.

25 vuoden takuu!